Najlepszy sposób na poprawę swojej wizytówki Google
Po przeczytaniu tego krótkiego artykułu poznasz prosty trik, który przeniesie Twoją wizytówkę na samą górę. Pokażemy Ci najlepszy sposób na poprawę swoje wizytówki Google. W zasadzie jest to połączenie metody z naszymi dwoma sprawdzonymi produktami. Nasze rozwiązanie zagwarantuje Ci lepszą pozycję w Google.
Ale po kolei, czym jest wizytówka Google? To inaczej Profil Firmowy na Google, czyli publicznie dostępne, interaktywne źródło informacji o przedsiębiorstwach i usługodawcach, umożliwiające prezentację podstawowych danych, recenzji klientów, zdjęć, a także ułatwiające lokalizację firmy na mapie. Jest to narzędzie umożliwiające firmom budowanie swojej internetowej reputacji poprzez udostępnianie kluczowych informacji i zbieranie opinii od klientów.
Co ma największy wpływ na pozycję Twojej wizytówki?
To może wydawać się oczywiste, ale nie jest tym czynnikiem Twoja aktywność. To, że Ty jesteś aktywny na swoim własnym profilu firmowym nie ma za wielkiego znaczenia, z szerszej perspektywy. Przez Twoją aktywność rozumiemy: aktualizację informacji, dodawanie ofert, dodawanie zdjęć, dodawanie ogłoszeń ze słowami kluczowymi. Tak, to wszystko ma znaczenie, ale ma się nijak do najważniejszego wskaźnika. Wiele zadbanych i aktualizowanych profili ma niskie miejsca ponieważ skupiają się na tym na czym nie powinni.
A najważniejszym wskaźnikiem jest?…
Najważniejsza jest aktywność Twoich klientów! Taaa daaa. Ogromne znaczenie mają każde odwiedziny na Twoim profilu. Każde kliknięcie na Twój numer telefonu czy napisanie wiadomości, każda opinia i każda wskazówka dojazdu do Twojej siedziby. Czyli, konkretniej:
- Ktoś z Twojej okolicy szuka usług manicure i pedicure i jakimś cudem trafił na Twoją wizytówkę. Po czym ten ktoś zapisał Twoją wizytówkę,
- Ktoś szuka DJ na swoją imprezę. Wśród wyników Googla odnalazł Twój profil, wsiadł do samochodu i na nawigacji wpisał Ciebie,
- Ktoś kupił Twoje rękodzieło i na Profilu Twojej Firmy umieścił recenzję wraz ze zdjęciem.
Co łączy te wszystkie zdarzenia? Łączy je prawdziwa i rzeczywista interakcja z Twoimi usługami/produktami i Twoją wizytówką Google.
Jak połączyć interakcje na naszej wizytówce z rzeczywistym klientem?
Jak maksymalnie ułatwić klientom przeskok z naszej usługi lub produktu do interakcji z naszą wizytówką? Często wystarczy poprosić o opinię. Często klienci są na tyle zadowoleni, że sami odwiedzają nasze profile. Częściej tego nie robią bo wymaga to jakiegokolwiek wysiłku. Nawet najbardziej zadowolony klient nie będzie inwestował swojego czasu, żeby gdzieś Cię szukać i oceniać. Musisz chociaż w minimalnym stopniu do tego zachęcić.
Przygotowaliśmy dwa rozwiązania, które wyniosą Twój firmowy profil na nowy poziom. Produkty proste, sprawdzone i bezobsługowe.
Samoprzylepne Kody kreskowe QR prowadzące do Twojej wizytówki. Skuteczna i tania metoda na zwielokrotnienie ruchu na wizytówce. Można przykleić dosłownie na wszystko, w widocznych miejscach siedziby firmy, na produktach, na paczkach, na istniejących już materiałach typu menu, zaproszenia. Nic tak nie przyciąga ruchu jak dobrze umieszczony i widoczny kod QR.
Zapraszamy do naszego sklepu po naklejki z kodami QR, naklejki dostępne w 4 rozmiarach, w kształtach kwadratowych, prostokątnych i okrągłych.
Kartka z podziękowaniem – równie skuteczna metoda. Do paczki produktu, lub do wykonanej usługi dokładamy kartkę z podziękowaniem. Dodatkowo proponujemy własnoręcznie się podpisać, co utwierdza odbiorcę w przekonaniu, że to co otrzymał jest unikatowe i spersonalizowane. Kartka taka może również zawierać w sobie kod QR docierając w ten sposób do młodszych odbiorców.
Zapraszamy do naszego sklepy po kartki z podziękowaniem. Podziękuj klientowi za zakup w swoim sklepie a na pewno odwiedzi Twój link.
Czego nie robić?
- Nie dopominaj się o napisanie opinii więcej niż 2 razy. Pierwszy raz to w ogóle informacja, że o to prosimy i że nam to pomoże. Za drugim razem delikatnie popychamy klienta do akcji. Uwierz każdy kolejny raz tylko denerwuje klienta. Może to zmniejszyć szanse, że klient pozostawi opinię a na pewno stracimy cenny czas.
- Nie nakłaniajmy rodziny i znajomych do pozostawienia opinii. Jeżeli nas wspierają zrobią to sami od siebie.
- Nie piszmy opinii za klientów. Nie dyktujcie klientom co mają napisać. Nakłaniać do użycia konkretnych słów kluczowych czy konkretnych sformułowań.
- Nie dodawaj fałszywych opinii. Google to sprawdza i kasuje. Takie postępowanie może zakończyć się zawieszeniem Profilu Firmy.
Jeżeli interesuje Cię samo optymalizowanie wizytówki w Google, bez kupowania czegokolwiek to polecamy poczytać nasz artykuł o 7 krokach do widocznego profilu na Google Maps.